2014. november 15., szombat

Stephenie Meyer: Alkonyat


Borító: 5/1,5 meg lehet kövezni, nekem akkor sem tetszik.

Fülszöveg: Mersz szeretni? Az életed árán is? Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a „mindennapi” csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő… Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik…

Sorozat: Twilight-saga #1

Véleményem: hát, őszintén szólva csak azért olvastam el, mert volt az a nagy Twilight-mánia, amikor mindenkinél ezt lehetett látni, és ennek én is áldozatul estem. Így, visszaemlékezve, fogalmam sincs, miért olvastam el nemcsak ezt, de az egész sorozatot (!), ugyanis elég felejtős.
A történet nem valami bonyolult, van egy elviekben 17 éves, gyakorlatilag 12 éves szinten viselkedő, Bella nevezetű szerencsétlenség, aki - mint azt már a fülszövegből megtudtuk - önkéntesen száműzeti magát egy isten háta mögötti, depis kisvárosba. A "hősnőnk" az a világszerencsétlensége típus, amit Stephenie Meyernek minden oldalon hangsúlyoznia kellett, noha Bella tettei inkább nevetségesek. (Mondjuk picsogni azt jól tud, de et inkább hagyjuk...) Ezen felül nem tudom hogy lehetett ennyire jellemtelen főszereplőt alkotni. És szerintem még butuska is, mert az ilyen kijelentéseitől először földhöz vágtam magam, utána meg már csak kínomban röhögtem:
,, (…) megpróbáltam benézni a bőre alá " 
Az írónő nem túlságosan erőltette meg magát, hiszen Edwardról, aki történetesen kicsi Bellánk szerelmetes szerelme lesz, végig csak annyit tudott írni, hogy szoborszerű - de ezt is sokszor. Szóval ilyen gyönyörűségekkel találjuk szembe magunkat, mint például ez:
,, (...)  inge szétnyílt szoborszerű, sugárzó mellkasán "
Vagy két sorral lejjebb:
,, Olyan volt, mint egy ismeretlen, márványsima és kristálycsillámos kőből faragott tökéletes szobor. "
 Persze Edwardunk hiába néz ki olyan jól, mint "egy görög isten", szegénykénk folyamatosan csak szenved attól, hogy SPOILER Ő egy vámpír! :o SPOILER VÉGE. Ezért olyan fájdalmas és nyomorúságos kijelentései vannak, mint ez a gyöngyszem itt:
,, - Ha túl heves lennék… ha egyetlen másodpercre megfeledkeznék magamról, és jóllehet, csak megérinteni szeretném az arcod, mégis véletlenül összezúznám a koponyádat…"
Most, hogy kellően lesokkoltam mindenkit, folytatom is tovább. Ez a könyv 500 oldalnyi depis, szenvedős, izgalommentes, sápadt könyvecske, amit ha még nem olvastál el, ezután se tedd. Van annyi szép könyv a világon, amit olvashatsz, ne ezt vedd hát a kezedbe, mert szerintem nem érdemes. Nem szól semmiről.
Bár néha vannak értelmesebb, elmélkedős üzenetei, mint ezek:
,, Ha nem lenne sötét, sose látnánk a csillagokat. "
,, Ha az élet valóra váltja legmerészebb álmodat, akkor nincs mit megbánnod, ha ez az álom aztán véget ér. "
Ha pedig el tudunk vonatkoztatni a gyenge háttérsztoritól, akkor pedig ezek a mondatok lennének a könyv jó pillanatai.

Az idézetekért köszönet Ciccnyog moly.hu-s felhasználónak. :)

Értékelés: 10/3,5

*Film: ugyanolyan mint a könyv, és ezzel sok mindent elmondtam. Kristen Stewartnak nincs arcmimikája ._. .

Helyette inkább ajánlom ezt a videót :D, ami erősen spoileres, de mindenképp nézd meg:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írd meg a véleményed! xx